Παρασκευή, 28 Νοεμβρίου 2014

Α τάξη - Για να γράψουμε παραμύθι...

Για να γράψουμε παραμύθι πρέπει να μάθουμε να γράφουμε προτάσεις.

Για να γράψουμε προτάσεις πρέπει πρώτα να μάθουμε να γράφουμε λέξεις.

Ήδη έχουμε μάθει κάποιες λέξεις.  
Αφού λοιπόν δημιουργήσαμε ομάδες συνεργασίας, πήραμε μερικές από αυτές τις λέξεις που ξέρουμε και κάθε ομάδα σύνθεσε μια δική της πρόταση. Εικονογραφήσαμε και την πρόταση.
Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να ταιριάξουμε αυτές τις προτάσεις μεταξύ τους και… να τι καταφέραμε!!!





Δευτέρα, 24 Νοεμβρίου 2014

Α τάξη - Μάθαμε τα πρώτα μας γράμματα

Μάθαμε τα πρώτα μας γράμματα!!!

Ολοκληρώσαμε την α΄ενότητα (Αα, Ττ Ππ, Εε, Σσς, Κκ, Οο, Νν, Ρρ, Ιι) 
και ήρθε η ώρα για επανάληψη.
Με έναν τρόπο διαφορετικό, ευχάριστο και διασκεδαστικό!
Πήραμε τους γεωπίνακες, χωριστήκαμε σε ομάδες, τέσσερις μαθητές στην κάθε ομάδα και γίναμε ζευγαράκι με τον διπλανό μας. 


Σχημάτιζε ο ένας το κεφαλαίο γράμμα (π.χ. Α) και έπρεπε ο διπλανός μας να σχηματίσει το μικρό (π.χ.α). Στο τέλος όλη η ομάδα σχημάτισε λέξεις.










Παρασκευή, 14 Νοεμβρίου 2014

Α τάξη : Η παλέτα των συναισθημάτων

Διαβάσαμε το παραμύθι: «Η παλέτα των συναισθημάτων».
Συνδέσαμε κάθε συναίσθημα με ένα χρώμα. Εκφράσαμε τα θετικά συναισθήματα με έντονα ζωηρά χρώματα και τα αρνητικά με σκούρα χρώματα όπως ο ζωγράφος στο παραμύθι.

χαρά-πορτοκαλί
λύπη-μαύρο
θυμός-κόκκινο
ηρεμία-πράσινο

αγάπη-ροζ
μίσος-κίτρινο
αναστάτωση, ταραχή-μπλε
στενοχώρια-μοβ

Σχολιάσαμε τον τρόπο που η Συναισθηματικούλα εξέφραζε αρχικά τα συναισθήματά της και καταλήξαμε ότι πρέπει να λέμε αυτά που αισθανόμαστε γιατί οι άλλοι δεν μπορούν να μαντέψουν πώς νιώθουμε, αν εμείς δεν τους το πούμε. 

Στο τέλος πήραμε τα χρώματά μας και αποτυπώσαμε τα συναισθήματά μας στον καμβά
.

Πέμπτη, 13 Νοεμβρίου 2014

Α τάξη - Τι εννοούμε όταν λέμε συναισθήματα

Γνωρίζοντας ότι κάθε παιδί που έρχεται στο χώρο του σχολείου βιώνει μέσα από την
καθημερινή επαφή με τους συνομηλίκους του, αλλά και τους ενήλικες, ποικίλα συναισθήματα όπως αγωνία, φόβο, άγχος, απογοήτευση, χαρά, ικανοποίηση, επιτυχία, αποφασίσαμε να δουλέψουμε ένα σχέδιο εργασίας με θέμα τα συναισθήματα.


Ξεκινήσαμε λοιπόν με την ερώτηση: «Τι εννοούμε όταν λέμε συναισθήματα;»… και ένα πλήθος συναισθημάτων άρχισαν να ξεπηδούν από μέσα μας.


Κάθε μαθητής και μαθήτρια έλεγε ένα συναίσθημα που έχει νιώσει και το έδειχνε με ανάλογη έκφραση του προσώπου του.

Καταγράψαμε όλα τα συναισθήματα που είπαμε. Στη συνέχεια ζωγράφισε ο καθένας μας σε ένα χαρτόνι ένα συναίσθημα που έχει νιώσει.

Πω πω! Πόσα συναισθήματα υπάρχουν ούτε που το είχαμε φανταστεί!!!

Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου 2014

e-twinning - Παραμύθι μύθι μύθι το κουκί και το ποντίκι

Στο πλαίσιο του eTwinning National συνεργαζόμαστε φέτος δυο σχολεία, τέσσερα τμήματα.Οι μαθητές των Β1 και Β3 του 12ου Δ.Σ. Ζωγράφου και των Α΄και Β΄τάξεων του 14ου Δ.Σ. Ηρακλείου Αττικής, θα παρουσιάσουν αγαπημένα τους παραμύθια με ένα διαφορετικό πιο σύγχρονο, αλλά όχι απαραίτητα και πιο αποτελεσματικό τρόπο, τα ψηφιακά μέσα. Κατά τη διάρκεια του έργου θα δημιουργήσουμε τα δικά μας παραμύθια, θα τα δημοσιεύσουμε σε ψηφιακή μορφή, θα ασχοληθούμε με τη μελέτη των αφηγηματικών μορφών και με την εικαστική απόδοση των παραμυθιών. Οι ΤΠΕ θα διευκολύνουν τη συνεργασία των δυο σχολείων και την επικοινωνία μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Σχετικές δραστηριότητες θα αναρτούνται στα ιστολόγια των δυο σχολείων καθώς και στο TwinSpace του έργου.


Σάββατο, 1 Νοεμβρίου 2014

Πολυτεχνείο 1973 – Συγκεντρωμένο υλικό για σχολική ή όποια χρήση

Όταν πατήσετε κάποιο από τα αρχεία που παρατίθενται, θα μεταφερθείτε στο χώρο που
είναι αποθηκευμένα …







Άλλες συνδέσεις: